Jag hjälper er att ta fram en praktisk strategi för er B2B produktmarknadsföring och lansering som driver försäljning och stärker ert varumärke.
Vi lägger ner massor av tid och resurser på att utveckla vår produkt, tjänst eller mjukvara, men snubblar ofta på målsnöret när det kommer till lanseringen. Att lägga ner lite tid och resurser på att planera och genomföra produktlanseringen kan innebära en enormt stor skillnad mellan framgång och misslyckande. Och det är inte ”rocket science”, utan mycket handlar om sunt förnuft.
Genom att lägga tid och resurser på att skapa en strategisk plan och genomföra den på ett effektivt sätt kan vi tillsammans ta din marknadsföring och lansering till nästa nivå. Låt mig hjälpa dig att navigera genom marknadsföringsdjungeln och nå ut till din målgrupp på ett meningsfullt sätt.
Produktmarknadsföring och lanseringar är nödvändigtvis inte svårt, men det är flera pusselbitar som ska hamna på plats. Utan en strategi är det svårt att få koll på alla ingående komponenter.
Utan en strategi och genomarbetat process blir det dessutom väldigt svårt att mäta, följa upp och få effektivitet i arbetet – vi vill ju göra mer av det som fungerar och mindre av det som går sämre.
Genom att jobba igenom ovanstående steg skapar vi tillsammans en process för produktmarknadsföring och lansering. Du kommer att få svar på frågor såsom:
Jag vägleder er igenom ramverket för att ta fram de insikter, strategier och verktyg som krävs för att jobba strukturerat med marknadsföring och lanseringar. Jag fungerar som bollplank, facilitator och expert och hjälper er att bygga egna förmågor.
Om ni saknar tid, intresse eller kunskap för att själva ta fram den slutliga kommunikationen och säljverktygen hjälper Early to Rise även till med det – till exempel att jobba med SEO och annonsering, att bygga funnels med innehåll.
Utan svar på ovanstående, till synes enkla, frågor kan det vara svårt att få till en lyckad produktlansering eller produktmarknadsföring. En av många svårigheter är att få struktur på svaren, att se hur de hänger ihop och hur man på ett bra sätt kan sätta samman strategier och aktiviteter för att nå uppsatta mål. Jag hjälper er att finna svaren och att skapa struktur.
Jag har stor erfarenhet från närmare hundra produktlanseringar inom B2B. Det har givit mig lärdomar, erfarenheter och verktyg som jag sammanställt i ett ramverk för marknadsföring som jag använder i mina klientprojekt. Genom att planera din marknadsföring och produktlansering utifrån ramverket så ökar dina chanser till framgång avsevärt (och det blir dessutom roligare och mindre stressigt för alla inblandade).
Anmäl dig och få praktiskt information som kan få din marknadsföring att blir bättre.
40-90% av alla produktlanseringar misslyckas. Sug på den. Jag höll nyligen en kort presentation för en av mina kunder om vikten med att definiera och
Vad är en produktlansering? Många förknippar en produktlansering med dagen då vi har ballonger och käkar tårta i personalköket. Det är kanske inte en helt
Produkter kommer att bli försenade, det är nästan en regel snarare än ett undantag. När detta sker kan det stöka till det för dig i ditt planeringsarbete. Det finns det tre saker du kan göra; kämpa för att flytta datumet, jobba hårdare eller dra ner på ambitionsnivån.
Att inte förklara vilka värden en produkt medför är en av anledningarna till att så många produktlanseringar misslyckas.
Att lansera en produkt är en process som börjar långt innan du presenterar produkten på din sajt. En lyckad produktlansering kräver mycket planering och arbete
Ladda ner mitt excelark med en intern undersökning av varumärkesorientering. Det kan vara intressant som diskussionsunderlag.
Vill du ha praktiska tips om hur du kan bli en bättre marknadsförare – anmäl dig till mitt nyhetsbrev.
Det kommer ut cirka en gång per månad och du kan avanmäla dig när som helst.
Ladda ner mitt ramverk för marknadsföring som PDF. Jag använder det i stort sett alla de projekt jag jobbar med – jag tror att du kan få nytta av det med.