Produktlansering

Produktlansering

Vad är en produktlansering? Många förknippar en produktlansering med dagen då vi har ballonger och käkar tårta i personalköket. Det är kanske inte en helt korrekt bild av en lansering. Många, särskilt de som inte jobbar med produktmarknadsföring eller lanseringar, förknippar ofta en lansering med dagen då vi presenterar en ny produkt för omvärlden – […]

Produkten är försenad, men lanseringsdatumet ligger fast

Produkten är sen men lanseringsdatum flyttas inte

Produkter kommer att bli försenade, det är nästan en regel snarare än ett undantag. När detta sker kan det stöka till det för dig i ditt planeringsarbete. Det finns det tre saker du kan göra; kämpa för att flytta datumet, jobba hårdare eller dra ner på ambitionsnivån.

Positionering vid produktlansering

Positionering vid produktlansering

Jag vet inte hur många produkter som jag har varit med att lansera, men det är bra många – stora som små. Vissa lanseringar har fungerat bättre än andra och det finns flera orsaker till detta. En förutsättning för en bra produktlansering är att göra hemläxan beträffande produktens positionering, som sedan ligger till grunden för […]