Gratis Chat från Tawk.to

Gratis chat med Tawk.to

Tawk.to erbjuder helt gratis chat, vilket kan vara ett bra sätt för dig att erbjuda bättre kundservice, generera fler leads och att sälja mer.

Ett sätt att ge bra kundservice är att ha en chattfunktion på sajten. Det kryllar av olika leverantörer med mer eller mindre kraftfulla och prisvärda lösningar. Jobbar du på ett stort företag med en dedikerad kundservice är det kanske värt att investera i en ”enterpriselösning”. Men de flesta av mina kunder är små och medelstora företag och där är det svårt att motivera sådana lösningar, särskilt om man gör några första trevande försök för att prova chat.

Men det finns kraftfulla lösningar för oss också. Via en av mina kunder kom jag i kontakt med Tawk.to. Det är omfattande, lättanvänt och dessutom helt kostnadsfritt (det finns dock extra tillägg och tjänster att köpa, men för chatfunktionen behvöer du inte göra det).

Det som jag gillar med Tawk.to, förutom att det faktiskt inte kostar något att använda är:

  • Det är väldigt lätt att integrera med din wordpress-sajt. Särskilt om du använder Google Tag Manager (GTM) för att implementera det.
  • Det är väldigt flexibelt i det att du kan ställa in schema för när chatten ska vara igång. Du kan också styra när chatten ska triggas, t.ex. efter att någon har varit 30 sekunder på din sida.
  • Det går att anpassa gränssnittet med språk, grafik och färg vilket gör det enklare att få en chattlösning som passar ditt varumärke. Jag lade in en bild på mig själv – var det kanske för mycket?
  • Det går att koppla mot Google Analytics så att du kan mäta när exempelvis en ny chatt startar. Detta är användbart att ha som konverteringspunkt, särskilt om du annonserar och vill kunna mäta nyttan med annonseringen.
  • Det finns mobilappar för iOS och Android, så att du kan svara på chattar, även när du inte är på plats vid en dator.
  • Om chatten inte är bemannad kan besökare ändå skicka meddelanden till dig. 
  • Det finns en uppsjö andra funktioner som jag inte har använt, såsom möjlighet att skapa grupper, möjlighet att skapa support tickets, integrationer med andra system och mycket mer.

Så, letar du efter en chattlösning för att ge bättre kundservice och förbättra konverteringarna kan jag varmt rekommendera Tawk.to.